مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از توقف تولید دومین مدل پراید خبر داد و گفت: آخرین پراید ۱۱۱ از محصولات خانواده X۱۰۰ گروه خودروسازی سایپا در روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۹۹ تولید شد.

پرايد111

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سیدجواد سلیمانی با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق گروه خودروسازی سایپا برای خروج خودروهای سواری پراید از خط تولید، افزود: اعلام کرده بودیم تولید پراید ۱۱۱ برای تحویل به مشتریانی که این خودرو را پیشتر خریداری کرده‌اند تا پایان اردیبهشت ۹۹ ادامه خواهد داشت، اما با توجه به برنامه‌ریزی دقیق و نیز افزایش تولیدی که در ماه‌های پایانی سال رونق تولید داشتیم، زودتر به تیراژ موردنظر رسیدیم و حدود یک ماه قبل از برنامه اعلام شده، توقف تولید پراید ۱۱۱ را اعلام می‌کنیم.

سلیمانی افزود: در خصوص پراید ۱۳۲ نیز همین اتفاق رخ داد و موفق شدیم پانزدهم دی‌ماه سال گذشته و پانزده روز پیش از موعد قبلی، تعهدات خود در قبال مشتریان را انجام داده و تولید پراید ۱۳۲ را متوقف کنیم.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه مدیران پیشین بارها از توقف تولید محصولات خانواده پراید به دلیل قدیمی بودن فناوری آن صحبت کرده بودند، اما هربار به دلایلی این کار عملی نشد، ادامه داد: خروج پراید از خطوط تولید سایپا یکی از برنامه‌های اصلی ما در بدو ورود با سایپا بود که آن را به صورت جدی پیگیری، عملیاتی و اجرایی کردیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که پراید ۱۳۱ به عنوان آخرین مدل خانواده پراید را نیز تیرماه امسال از سبد محصولات سایپا خارج کنیم و داستان تولید پراید در ایران را برای همیشه به پایان برسانیم.

مدیرعامل سایپا درخصوص جایگزینِ پراید نیز گفت: همانطور که پیش از این بارها مطرح کرده‌ایم، برای یک خودرو با حدود قیمت ۲۶۰۰ دلار هیچ جایگزینی وجود ندارد، زیرا در شرایط فعلی و افزایش سرسام‌آور قیمت مواد اولیه و نوسان بازار ارز، تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های واردات قطعات، تولید هیچ خودرو دیگری با این قیمت امکان‌پذیر نیست.

  • قیمت خودرو در بازار ارتباطی به خودرو ساز ندارد!

سلیمانی با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص قیمت‌های ۶۰ و ۷۰ میلیونی پراید نیز گفت: متاسفانه این ذهنیت بسیار اشتباه در جامعه شکل گرفته که قیمت‌های لجام‌گسیخته بازار آزاد به خودروساز مربوط است، در حالیکه چنین نیست و به عنوان مثال پراید در آخرین طرح فروش سایپا با قیمت حدود ۴۰ میلیون تومان عرضه شده و این خودرو مدت‌هاست که به دلیل برنامه توقف تولید در برنامه فروش سایپا قرار ندارد و منطقی است که قیمت آن در بازار آزاد به هیچ‌عنوان به شرکت خودروساز مرتبط نباشد و مثل هر کالای دیگری قیمت آن را فروشندگان و مالکان کالا تعیین می‌کنند و متاسفانه این افراد که عمدتاً واسطه‌ها هستند با بهره‌گیری از سایت‌های اینترنتی خرید و فروش خودرو قیمت‌ها را اعلام کرده و برای سود بیشتر دائماً بالا می‌برند.

مدیرعامل سایپا ادامه داد: پراید سال‌هاست که به حق یا ناحق، دستاویز انتقاد و حتی تخریب صنعت خودرو و وسیله‌ای برای مطرح شدن افراد مختلف در رسانه‌ها و ابزار جلب توجه در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته، اما حالا که ما تولید آن را متوقف کرده‌ایم، باز هم عده‌ای پیدا شده‌اند که به بهانه ارزان بودن پراید نسبت به تمام خودروهای دیگر، طرفدار تداوم حضور پراید شده‌اند؟!

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد منتقدان پراید، مالک یا حتی راننده این خودرو نبوده‌اند، اظهار کرد: پراید یک خودرو درون شهری در رده خودروهای اقتصادی با مصرف سوخت پایین بود که از نظر هزینه خرید و نگهداری ارزان‌ترین محصول صنعت خودرو ایران به شمار می‌رفت، اما متاسفانه استفاده‌های غیرمنطقی از آن در جاده‌های برون شهری، رانندگی ناایمن با سرعت‌های بسیار زیاد و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باعث شد تا پراید به نماد تخریب صنعت خودرو کشور تبدیل شود.

سلیمانی در پایان گفت: برنامه ما در سایپا تغییر جدی و ملموس در سبد محصولات این گروه خودروسازی است و در همین راستا، همزمان با خروج پراید، تولید خودروهای به‌روز و جدید و نیز ارتقاء سطح کیفی محصولات قبلی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: تولید محصولاتی مدرن، باکیفیت و نزدیک به استانداردهای جهانی نیز محور اصلی برنامه‌های سایپا در توسعه محصولات است که تولید و عرضه خودرو شاهین و خودروی جدید کراس اور سایپا و نیز دو خودروی فیس‌لیفت شده ساینا و کوییک در سال ۹۹ در همین راستا انجام خواهد شد.
 

  • قیمت روز خودرو در ۶ اردیبهشت

بر اساس معاملات انجام شده امروز (۶ اردیبهشت ۹۹) قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به پنجشنبه (۴ اردیبهشت) با تغییرات ناچیز همراه است. طبق آخرین قیمت بازار، سایپا ۱۳۱ نسبت به قیمت روز خودرو در (۴ اردیبهشت ۹۹) باثبات در نرخ به قیمت ۶۶ میلیون تومان خرید و فروش شد. قیمت خودروهای داخلی بر اساس نرخ اعلام شده از سوی  اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو تهران است.

مدل خودرو  قیمت (تومان)
سمند LX ۱۱۳.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۴۰۵ GLX ۱۰۸.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس ۱۳۸.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (فول) ۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (مدل ۹۸) ۱۴۲.۰۰۰.۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک(بدون رینگ) ۲۴۵.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس توربو (مدل ۹۸)

۲۱۸.۰۰۰.۰۰۰

دنا (تیپ۱)مدل ۹۸ ۱۸۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار(ساده)  ۱۴۸.۰۰۰.۰۰۰
رانا LX ۱۰۸.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۱۱ ۶۹.۶۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۳۱ ۶۶.۰۰۰.۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ (اتوماتیک)  ۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰
ساینا (فول) ۸۳.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲ ۸۷.۲۰۰.۰۰۰
تیبا(رینگ فولادی ) ۷۶.۰۰۰.۰۰۰
کد خبر 504885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha